گزارش ها

پیش بینی سیریم از بازار هوایی در ۲۰ سال آتی

سیریم در آخرین گزارش منتشر شده خود اعلام کرد که با وجود تأثیر همه گیری کروناویروس، جهان در ۲۰ سال آینده ۲.۸ تریلیون دلار برای خرید هواپیمای جدید هزینه خواهد کرد.
این گزارش پیش بینی کرده است که ۴۳۳۱۵ هواپیمای مسافربری و باری جدید بین سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۹ تحویل داده خواهد شد. این رقم در مقایسه با چشم انداز ۲۰ ساله در پیش بینی ناوگان سیریوم ۲۰۱۹ نزدیک به ۸ درصد کاهش نشان می دهد .
ساعات پرواز انجام شده در سال ۲۰۲۰ با ۴۵ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۹ از ۱۷۰ میلیون به ۹۴ میلیون ساعت رسیده است . البته در این پیش بینی آمده که کل ساعات پرواز در ۲۰ سال آینده تا ۳۱۰ میلیون ساعت افزایش می یابد و از این رو است که با استفاده از پیشرانه های بهینه شده ، انتشار CO2 تا۵۰ درصد کاهش خواهد داشت .
بازار آسیا موتور رشد صنعت هواپیمایی در دو دهه آینده خواهد بود. به همین دلیل به نظر می رسد چین بزرگترین مقصد برای دریافت هواپیماهای مسافری جدید بین سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۹ باشد . سهم اروپا در این میان تا ۴ درصد کاهش می یابد و از ۲۰ درصد کنونی به ۱۶ درصد تا سال ۲۰۳۹ افت خواهد کرد. به تعبیری خطوط هوایی اروپا بیش از ۷۰۰۰ هواپیمای جدید تا دو دهه آینده تحویل خواهند گرفت .
خاورمیانه نیز فقط ۶٪ هواپیماهای جدید تحویل خواهد گرفت . با این حال چون این عدد شامل هواپیماهای دو راهرو است ، ۱۰٪ از ارزش کل پیش بینی متعلق به این منطقه خواهد بود. این گزارش نشان دهنده کاهش ۵۰۰۰ هواپیما (۱۰٪) نسبت به اعداد پیش بینی شده در پیش بینی ناوگان سیریوم ۲۰۱۹ است که نشان دهنده از دست دادن رشد در سالهای پس از همه گیری کروناویروس است.
ناوگان هواپیماهای تک راهرو با سرعت ۳.۵٪ و هواپیماهای دو راهرو با ۲.۷٪ رشد خواهند کرد . ناوگان هواپیماهای منطقه ای نیز با ۱٪ رشد ناچیزی خواهد داشت. سیریم پیش بینی می کند حدود ۸۲٪ از ناوگان مسافری و ۷۴٪ از ناوگان باری فعلی در طول ۲۰ سال آتی بازنشسته شوند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *