مسافرها

خطوط هوایی نمی توانند با فرزند شما مانند یک چمدان رفتار کنند

یک کودک ۱۱ ماهه و ۴ ساله جدا از والدین خود در یک پرواز نشسته اند. وزارت حمل‌ونقل ایالات متحده می‌گوید این اتفاق تنها یکی از صدها مورد مشابه در سال ۲۰۲۱ است که برای شرکت‌های هواپیمایی رخ داده است.
دفتر حمایت از مصرف کننده ایالات متحده تابستان گذشته هشداری به خطوط هوایی ارسال کرد که کودکان ۱۳ ساله یا کمتر در کنار یکی از اعضای بزرگتر خانواده خود در پرواز بنشینند.
اگرچه تعداد کل شکایات مربوط به اختصاص صندلی خانواده تنها ۲.۴ درصد از شکایات مربوط به خدمات مسافرت هوایی در سال ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد ولی مسئولان از صنعت هواپیمایی خواستند تا تغییری در این موضوع مهم فرهنگی-اجتماعی ایجاد کنند. آنها ابراز داشتند که خطوط هوایی نمی توانند با فرزند شما مانند یک چمدان رفتار کنند.
مجموع شکایات این موضوع در سال ۲۰۲۰بیش از ۱۶۵ مورد و برای سال ۲۰۲۱ بیش از ۹۴ مورد بود. بر این اساس یونایتد ایرلاینز در ۲۰ فوریه امسال اعلام کرد که رزرو صندلی مجاور برای کودکان زیر ۱۲ سال را حذف می کند.
یک روز بعد، خطوط هوایی فرانتیر نیز اعلام کرد که به طور خودکار صندلی‌ها را بر اساس سن اعضای خانواده اختصاص می‌دهد و اطمینان حاصل می‌کند که هر کودک زیر ۱۴ سال در کنار حداقل یک بزرگسال خود بنشیند.
امریکن ایرلاینز هم در ۲۸ فوریه طرح خدمات مشتری خود را به‌روزرسانی کرد تا تضمین کند که کودکان ۱۴ ساله و کمتر در کنار حداقل یک بزرگسال خود می‌نشینند.
ایالات متحده با توجه به عدم پیروی فراگیر شرکتهای هواپیمایی از این دستورالعمل ، قصد دارد تا این موضوع را به کنگره ببرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *