ایرلاین ها

یاتا : در سال جاری خبری از سود نیست

تجزیه و تحلیل جدید یاتا نشان می دهد که صنعت هواپیمایی در سال ۲۰۲۱ نیز باید از جیب خرج کند و خبری از سود یا نقطه سر به سر نخواهد بود. یاتا در ماه نوامبر اعلام کرده بود که تراز خطوط هوایی در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ مثبت می شود اما اکنون انتظار نمی رود که تراز خطوط هوایی تا سال ۲۰۲۲ مثبت شود.

براساس این گزارش میزان سرمایه سوخت شده در سال ۲۰۲۱ بیش از ۴۸میلیارد دلار پیش بینی شده بود ولی در برآورد جدید این عدد از ۷۵ تا ۹۵ میلیارد دلار خواهد بود. یاتا با توجه به محدودیت های شدید سفر و رزروهای پیش رو برای تابستان (ژوئیه-آگوست) که ۷۸ درصد زیر سطح فوریه ۲۰۱۹ است، گزارش خود را بروز کرده است .

یاتا دو سناریو ارائه می دهد . سناریوی خوش بینانه این است که محدودیت سفر پس از واکسیناسیون جمعیت های آسیب پذیر در اقتصادهای توسعه یافته به تدریج برداشته شود . در این حالت تقاضای امسال ۳۸ درصد از سطح ۲۰۱۹ خواهد بود و شرکت های هواپیمایی در طول سال ۷۵ میلیارد دلار پول نقد از جیب خود می سوزانند.

سناریوی بدبینانه نیز این است که شرکت های هواپیمایی طی سال ۹۵ میلیارد دلار می سوزانند. دلیل این امر حفظ محدودیت های سفر در طول سفرهای تابستانی از طرف دولت ها است. در این حالت ، تقاضای امسال فقط ۳۳ درصد از سطح ۲۰۱۹ خواهد بود . یاتا در هر دو حالت سه ابتکار جهانی را حیاتی می داند : برنامه ریزی دقیق ، مدارک بهداشتی واکسن و آزمایش ، استانداردهای جهانی برای ثبت آزمایش ها و واکسن ها .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *